Customer Service in Supply Chain
Bij Customer Service draait alles om de klant. Alle ervaringen die jouw klant heeft met de organisatie voor, tijdens of na de aankoop van een product of dienst komen samen bij Customer service. Hier worden vragen beantwoordt, problemen opgelost, support geboden, informatie gegeven en ga zo maar door. Alles met als doel om van de klant een tevreden klant te maken die graag terug blijft komen. Niet zomaar voldoen aan de verwachtingen van de klant, maar ze overtreffen!
Effectieve communicatie, snel anticiperen en reageren en commitment zijn belangrijke eigenschappen van een goede Customer service medewerker. En anno 2024 gaat deze communicatie via een veelheid aan kanalen: social media, mail, what’s app, de website, telefonisch…
Customer service is een cruciaal onderdeel van elke organisatie.
Tevreden klanten
Wanneer klanten kunnen rekenen op efficiënte support en snelle oplossingen als ze ergens tegenaan lopen of als ze vragen hebben, zijn ze loyaler aan een merk en eerdere genegen om hun positieve ervaringen met anderen te delen. Het tegenovergestelde is ook waar: klanten die slechte ervaringen hebben met jouw bedrijf, delen dit graag met anderen. Sterker nog, slechte ervaringen worden eerder gedeeld dan positiever ervaringen.
Problemen voorkomen
Een pro-actieve customer service afdeling kan helpen bij het voorkomen van problemen of het escaleren hiervan. Door regelmatig contact te houden met klanten en feedback serieus te nemen kun je potentiële problemen meteen identificeren en tackelen.
Terugkende loyaliteit
Bij het opbouwen van lange termijn relaties met klant is goede Customer service cruciaal. Want het gaat niet alleen om de kwaliteit van de producten of diensten die je levert, het gaat om de complete ervaring die klanten hebben. Hiermee kun je je als bedrijf echt onderscheiden van anderen en zorgen dat klanten, terugkerende klanten worden.
Positief imago
Een goede reputatie is belangrijk voor elk bedrijf. En zeker in een wereld waarin transparantie belangrijk is en alles snel gedeeld is op social media, is een reputatie sneller afgebroken dan opgebouwd. Dat betekent dat het extra belangrijk is om te investeren in customer service. Tevreden klanten die goed geholpen worden dragen bij aan een positief imago dat vertrouwen uitstraalt.
Wie zijn wij en hoe werken wij
Customer service met Apics
In het segment Service richt Apics Professionals zich op het vinden van toegewijde medewerkers die uitblinken in communicatie en probleemoplossend vermogen. Wij begrijpen het belang van een sterke eerste indruk en de impact van effectieve en positieve klantinteracties. Onze Customer service medewerkers zijn zorgvuldig geselecteerd om jouw bedrijf te vertegenwoordigen met professionaliteit en empathie, waarbij zij altijd streven naar het overtreffen van de verwachtingen van jouw klanten..
Balie- & verkoopmedewerkers
Voor verkoopfuncties en functies als baliemedewerker biedt Apics Professionals medewerkers die niet alleen ervaring hebben met, maar ook een passie hebben voor klantcontact en verkoop. Of het nu gaat om het verwelkomen van klanten aan de balie of het actief verkopen van producten en diensten, onze medewerkers zijn getraind om verkoopkansen effectief te benutten en een positieve, blijvende indruk achter te laten. Bij Apics Flexjobs en Apics Professionals investeren we in onze mensen zodat jouw bedrijf kan groeien door uitstekende klantenservice en verkoopexpertise.
Ook jouw Customer Service naar het volgende niveau tillen?
Neem vandaag nog contact met ons op om te ontdekken hoe wij kunnen helpen!